۱۳۹۳ مرداد ۱, چهارشنبه

اعلامیه سازمان جیش العدل :بلوچستان هویت ملی ملت بلوچ می باشد

 به نام عدل
سازمان جیش العدل سازمان دفاعی در راستای احقاق حقوق اهل سنت و دفاع از تمامیت ارضی بلوچستان می باشد.و در این راستا هر گونه زیاده خواهی رژیم را مبنی بر تضییع حقوق ملی و مذهبی ملت بلوچستان را بر نمی تابد و در راستای حفظ هویت و سرزمین بلوچستان و دین مردم بلوچ تا آخرین قطرات خون ایستادگی و دفاع خواهد کرد.
مدتی است که بحث تجزیه و تحریف بلوچستان و نام آن در دستور کار کارگزاران رژیم در بلوچستان قرار گرفته و در این میان بعضا نمایندگانی ازبطن جامعه بلوچستان نیز بحث تقسیم و تجزیه را پیش کشیده اند و خود را از همراهی ملت به کنار کشیده و خواهان آنند که سرزمین خویش را به بانیان ظلم و ستم و متجاوزین و اشغالگران بسپارند.
 با توجه به اعتراضات گسترده مردم در فضای مجازی و اعتراض رهبر مذهبی بلوچستان جناب مولانا عبدالحمید حفظه الله و تذکرات گسترده ای که به استانداری دولت تدبیر و امید داده شده است در عمل هیچ قدم مخالفتی با این طرح از سوی مجلس شورای اسلامی رژیم و دیگر کارگزاران رژیم در بلوچستان برداشته نشده است و همانگونه که مردم عزیز مستحضر هستند قدم اول را کمیته امداد در این راستا برداشت و ان را اشتباه تایپی خواند،اما این امر به یک باره در دستور کار کلیه ادارات دولتی قرار گرفت و نام بلوچستان از سر دفتر کلیه ادارات و ارگانهای دولتی و اتاق های بازگانی خصوصی نیز برداشته شد. و استاندار دولت تدبیر و امید که حقیقتا نبض جامعه بلوچستان را با شعار و بریدن با پنبه در دست گرفته اند در یک جمله به این ظلم و خیانت نابخشودنی اذعان داشته که پی گیری می نماییم.و در عمل هیچ بیانیه ای در این راستا از سوی هیچ نهادی صادر نگشته است. چنان چه که چندی قبل از این جریان و پس از ورود ریاست جمهوری رژیم به بلوچستان بحث تجزیه و تقسیم بلوچستان به سه الی چهار استان مجزا بصورت پر رنگ و حاشیه دار فضای بلوچستان را به تنش و اعتراض وا داشت.
باید یاد آور شد که بلوچستان هویت ملت بلوچ می باشد و کوچکترین کنش مخالفی را در این باره بر نمی تابیم چه برسد به اینکه کسانی بخواهند سرزمین و هویت ملت بلوچ را نابود کنند.و دشمنان قسم خورده دین و ملیت و سرزمین این ملت در درون بلوچستان باید بدانند که راه سخت اشتباه و خطرناکی را در پیش گرفته اند و بدانند که اگر از این خواسته نابخردانه خویش دست برندارند و در صدد عذرخواهی از ملت بلوچستان برنیایند به سختی تنبیه خواهند گشت.
بلوچستان در طول تاریخ اش در سایه رژیم پهلوی یک بار طعم تجزیه خاک و تحریف اسامی شهرها و بخش هایش را لمس نموده و حال زار قسمت های تجزیه شده اش به کرمان و هرمزگان و بخش هایی به خراسان را به خوبی میداند و در این دام و دار ستم هرگز از قسمت های تجزیه شده اش فراموش نگشته و همیشه خواهان الحاق و برگرداندن دوباره قسمت های تجزیه شده اش بوده است.زیرا در قسمت های تجزیه شده هم دین و هم هویت ملت بلوچ به طور کلی نابود گشته و شعار رشد و ابادی در ان زمان منجر به فلاکت و بدبختی و محرومیت بیشتر شد.و کما اینکه رژیم در حال حاضرنیز با قدرت و بدون وقفه همان طرح را سالهاست دنبال می کند .از تزریق فقر عمدی و ناامنی گرفته تا بهانه وهابیت و سلفیت و گستردگی زمین و پراکندگی جمعیت و عدم کنترل و سرمایه گذاری تا بر هم زدن ترکیب و بافت جمعیتی و و دعوت از غیر بومیان در راستای واگذاری اداره امور به آنها به بهانه مزایای بیشتر و حقوق بالاتر و در اختیار قرار دادن زمین و سرمایه بدون بهره و هم چنین سوء استفاده از زابلی ها که نابخردانه خود را در دام این رژیم انداخته اند و موقعیت مهمان و مهاجر بودن خود را به خطر انداخته اند.
 گرچه بحث ما بیشتر در بعد مذهبی و حقوق مذهبی بوده است و کمتر به بحث ملی گرایی پرداخته ایم این بدین معنا نیست که ملیت را رد و تنها ملت را بر مذهبی بودن تقسیم می کنیم و فقط خواهان حقوق مذهبی هستیم .
ما با بحث قومی مخالفیم اما نه در کلیت بلکه در جزئیات و رفتارها و سنن ناشایست و جاهلیت گونه و قومیت را به هیچ عنوان رد نمی کنیم.و یکی از خواسته های به حق ما واگذاری اداره امور بلوچستان به مردم بلوچ بوده است .ما خواهان ان بوده ایم که بلوچستان بصورت فدرال اداره شود و حاکمیت و اداره امور به خود مردم واگذار شود تا در این میان دین، فرهنگ ، هویت و سرزمین ما حفظ شود.پس ما به هیچ عنوان از حقوق ملی ملت خویش غافل نبوده و نیستیم و هرگز ملیت را رد نمی کنیم .زیرا این ملیت و قومیت شناسه ای خداوندی و در راستای شناخت ملیت ها می باشد. دین اسلام بحث ملیت را رد نمی کند زیرا ملیت عنصر افریده شده خداوند می باشد و در هیچ برهه ای از تاریخ اسلام قومیت و ملیت زیر سوال نرفته است بلکه اسلام این عنصر قومیت را منتسب به نام و کنیه افراد افزوده و افراد را با ذکر قوم و قبیله و سرزمین یاد می کند.و جایگاه و احترام خاصی به بحث ملیت و قومیت گذاشته است.و یکی از دلایل این امر در این است که اگر اسلام قومیت را رد می کرد امروز اقوام مسلمان منتسب به قومیت و قبیله هایشان وجود نداشتند و مسلمانان به مسلمانان ترک و عرب و عجم و بلوچ کرد و ترکمن و...تقسیم نمی شدند و تنها به شناسه اسلام از انان یاد می شد و در ثانی عرف قومی و قبیله ای در اسلام مقدم بر فیصله امور و ارجاع به شرع قرار داده شده است. .به ان اندازه که اسلام قومیت را ارزش و بها داده است هیچ دین و آیینی به این اندازه به ان نپرداخته است.
خداوند در این باره می فرماید. (یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقکم ) خداوند می فرماید ما شما را از زن و مرد و بصورت قوم قوم و قبیله و قبیله افریدیم تا همدیگررا بشناسید پس همانا بهترین شما با تقوا ترین شماست. در این ایه خداوند بحث قومیت و قبیله یا همان ملیت را عنصرشناخت بین ملیت ها می داند و این عنصر شناخت برگرفته از زبان و آداب و رسوم و سرزمین است.و اما در ادامه ایه می فرماید( ان اکرمکم عندالله اتقکم).به صورت کلی چنین ربط داده میشود تفسیر این ایه به ایات ماقبل خودش در بحث قومیت که همانا از میان شما اقوام پرهیزگارترین و خداترس ترین تان همان قومی است که حقوق قوم همسایه خویش را رعایت و به ان احترام بگذارد.و تفسیر به ذات مختلف دیگری از این آیه نیز میشود.اما میتوان گفت که راجح ترین معنی همین معنا می باشد زیرا در این آیه اشاره خاصی به آفرینش اقوام مختلف گشته است و در کل بحث آیه در شناخت و تفسیر درستی از اقوام میشود چنان که بحث کلی تعصبات جاهلیت و برداشتن انها در بحث شرع اسلام بصورت گسترده آمده است. پس در چنین حالی می طلبد در راستای نجات قوم مظلوم برآمد و حقوق از دست رفته قوم مظلوم را از ظالم و متجاوز باز ستاند.و نمی توان شاهد آن بود که قومی دیگر خود را برتر و در صدد نابودی نشانه ها و حقوق قوم ضعیف تر از خود دست زند.
چناچه شاهد بر آنیم که تدریس به زبان مادری و تبلیغ فرهنگ و آداب قومی و حقوق ملی اقوام در این رژیم بطور کلی ممنوع و جرم می باشد.پس باید در صدد نجات برخواست و این باز ستاندن حق در وهله اول بصورت ارشاد و یاداوری و نصیحت است و اگر دشمن غاصب به این خواسته مشروع پاسخ مطلوب ندهد در ان شرایط مطابق حکم الهی و حدیث پیامبر اعظم صلی الله علیه و اله وسلم مظلوم حق دفاع دارد و چناچه در راستای احقاق حقوقش کشته شود شهید محسوب می گردد. و بحث کلی در این جا است که مذهب بدون داشتن سرزمین نمی تواند محفوظ و عمل به ان شود.زیرا مسجد و مکتب نیاز به زمین دارد برای اقامه شرع واجرای حدود خداوند ،بنابراین حفظ سرزمین بحث کلی در حفظ دین است.
 بنابراین با این پیش زمینه یاد آور میشویم که بلوچستان هویت ملت بلوچ می باشد و این خاک وقومیت وهویت شناسه های خداوند در این سرزمین هستند و بنا بر استناد به ایه فوق اگر قومی حدود اقوام همسایه خویش را رعایت نکند و در صدد نابودی شناسه های خداوند در آن قوم باشد از دایره تقوا عدول کرده و ضروی است که با وی از در دفاع برخواست.حال که رژیم حاکم بر سرنوشت ملت بلوچ در نظر دارد هویت و زبان و فرهنگ و ایین ملت بلوچ را نابود گرداند ودر این میان نیز هیچ راهی برای پاسخ به اعتراض و خواسته ملت بلوچ وجود ندارد و هیچ صدایی شنیده نمی شود از این قوم مظلوم و محکوم چاره ای جزء دفاع نیست.زیرا اگر دفاع نکنیم نابود میشویم. هم از نظر شرعی و هم حقوقی بنا به استناد به اسناد سازمان ملل و مخصوصا حقوق مردمان بومی، تغییر نام های مکانها، تغییر زبانها و فرهنگ ها، تغییر جمعیت شهر ها، سیاست های فقیر سازی، بیمار سازی و تقلیل جمعیت اقوام و ملت های درون یک کشور ممنوع است و اگر دولتی دست به چنین کارهایی بزند، ناگزیر، شرایط لازم را برای ملتها و اقوام مربوطه برای حق جدایی شان فراهم میکنند.
 در چنین شرایطی که رژیم حاکم کلیه قوانین حقوقی را زیر پا گذاشته است چاره ای جزء دفاع یک پارچه وجود ندارد.زیرا نابودی هویت و سرزمین مساوی است با نابودی کلی این ملت هم از بعد مذهبی و هم ملی بنابراین در پایان از مردم عزیز بلوچستان می خواهیم مخالفت خود را با این طرح بصورت گسترده نشان دهند و در صدد نجات هویت دین و سرزمین خویش در میدان باشند و هرگز میدان را به نفع دشمنان قسم خورده خویش ترک نکنند و از شعارهای رنگین که نبض جامعه بلوچستان را گرفته دوری کنند.دست به اعتراض و اعتصاب عمومی بزنید و مراتب اعتراض خویش را به هر صورت ممکن به دشمنان غاصب برسانید و برای احقاق حقوق از دست رفته و نجات دین و ملیت خویش خود پیگیر قضایا باشید و مهار امور را بعد از سی و پنج سال دروغ و تزویر و خیانت این جنایتکاران به دست انان و کارگزاران بنام بلوچ که تیشه به ریشه ما می زنند ندهید.
و ضروریست که بدانیم کلیه این اظلام در طول تاریخ این رژیمها در نبود سنگر دفاعی مستحکمی از سوی ما بوده و خلاء این سنگر دفاعی فرصت را برای خیانت و جنایت و قتل عام بیشتر ملت بوجود آورده است.با درک وجود این خلاء همه نیازمند حمایت از سازمان جیش العدل هستیم تا با یاری همدیگر در سایه این سازمان به حقوق اساسی خویش چه در بعد مذهبی و ملی برسیم و بتوانیم سرزمین و مردم خویش را از دست طمع کاران و اشغالگران ظالم نجات دهیم و خود حاکم بر سرنوشت خویش شویم. و در این راستا سازمان جیش العدل همراه و همگام با شماست.
سازمان جیش العدل پنجشنبه، 19 تیر ماه 1393 برابر با 10-07-2014

هیچ نظری موجود نیست: